GalerieObrazy.cz

Přihlášení k odběru novinekCZENSK
ZOBRAZIŤ MENU
DielaVýstavyPrezentaceBlogO násRegistráciaPrihlásenieKontakt
Tento web je k prodeji. Web galerieobrazy.cz hledá nového provozovatele.
V případě zájmu nás kontaktujte podpora@galerieobrazy.cz
Zavrieť
Ste tu prvýkrát ?

Výstava Siehe unten see below v Nové galerii

Informácie
Zahájení: 30.07.2015 - 00:00
Ukončení: 30.08.2015 - 23:59
Ulice: Balbínova 26
Obec / mesto: Praha 2
PSČ: 120 00
Vyhľadať na Mapy.cz
Vyhľadať na Google Maps
Popisok
Přijďte se podívat na výstavu umělců Sophie Hirsch a Johannese Mundingera v pražské Nové galerii (Balbínova 26, Praha 2) od 30. července.
Hlavné mesto Praha
Hlavné mesto Praha

Popis udalosti

Sophie Hirsch je důkazem toho, že klasická malba a grafika ještě nezemřela. Sama se odvolává na citát, že: „I kdyby malířství mrtvé bylo, tak pohřební hostina je nesmírně bohatá a opulentní“. Dílo Sophie Hirsch se vyznačuje obrovskou mírou narativity, její obrazy jakoby vyvstávají z průsečíků působení děl Pietera Brueghela mladšího zvaného „pekelný“ a dojmů z básně německého expresionistického básníka Jakoba van Hoddise Weltende (Světaskon či Světazmar), jež začíná takto: „Dem Bürger fliegt vom spitzen Kopf der Hut/In alten Lüften hallt es wie Geschrei/Dachdecker stürzen ab und gehn entzwei/ Und an den Küsten-liest man-steigt die Flut.“ (Měšťáku z hlavy klobouk slít/ovzduší křikem, nářkem zní/pokrývači se řítí vedví polceni/ a příliv prý chce břehy zaplavit.) Malířský prostor v obrazech Sophie Hirsch je zaplněn podivuhodnými zlostí naplněnými zvířaty jakoby uprchlými z bestiářů středověkých mnichů otrávených paličkovicí nachovou (Claviceps purpurea) a zkroucených lidských bytostí bloudících touto krajinou a snažících se neúspěšně o vyhnutí se těmto požíračům lidskosti. Sophie Hirsch tak vytváří svůj vlastní specifický svět, kde se křivolaké ulice perou s postupujícím barevně deštivým pralesem za rámusu tympánů, kdy každým úderem paličky vedeným neomylným pohybem ruky demiurga-umělce vychlístne bohatý plivanec barevné hmoty, který infikuje bílé plátno, čímž jsou inscenovány tyto fantastické výjevy vzniklé při erupcích přebohaté umělecké imaginace malířky Sophie Hirsch.

Tvorba Johannese Mundingera vychází z prostředí města, je symbioticky propojena s ulicí či lépe zastrčenou nenápadnou uličkou končící rozpadající se zdí. Tyto zdi jsou plátna pro dílo malíře Mundingera a není jistě náhodou, že Mundinger má ateliér v Berlíně, ve městě, které bylo jistou zlověstnou zdí tak krutě a barbarsky potrestáno po dlouhé desítky let. Mundinger, který bezpochyby vychází z estetiky street artu, tuto svéráznou uměleckou kategorii výrazně překračuje a doplňuje. Jeho malby jsou citlivým způsobem formovány jistou dávkou barevné lyričnosti, která a to slouží k malířově „výtvarné cti“ nesklouzává do podbízivých poloh a udržuje si jakýsi hravý a až „Miróovský“ charakter. Mundingerovou další zvláštností je také nebývale silná snaha o propojení malby s daným místem hraničícím až s téměř Gesamtkunstwerkem zcela v intencích Schellingovského „notwendige Gottwerdung des Menschen“. Mundinger tím tak vytváří ve velkoměstské džungli specifické prostory, které můžou nahánět strach či snad lépe vzbuzovat úzkost v srdcích nivelizovaných nákupními středisky bez konce a tím znovu dávat naději v pocit, že i město jedenadvacátého věku může být vhodný „Lebensraum“ pro člověka dnešních dnů.

Podmienky použitia | Cookies zásady | O nás | Informácie | Facebook | Kontaktujte nás
Média | Bannery | © 2014 - 2024 všetky práva vyhradené
Webové stránky sú kompletne pod správou IT Partner

TOPlist